21 Ocak 2010 Perşembe

HAŞHAŞLI REVANİ



İlk defa kahvaltı günümüzde arkadaşım Şükriye'de yemiştim.Genelde şuruplu tatlılarla aram çok sıcak değildir.Bana ağır geldiğinden çok az porsiyonlarda yerim.Şuruplu tatlı olmasına rağmen çok hafif olan haşhaşlı revaniyi çok sık yapar oldum.Yazarken bile canım istedi.Hemen bir parça daha alıcam.Size de ikram etmek isterdim.Ama.........Yapmanızı tavsiye edebilirim sadece:)))))



Malzemeler:

Kek için:
3 adet yumurta,
1 su bardağı süt,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı şeker,
1 su bardağı irmik,
1 su bardağı haşhaş(mor renkli haşhaş kullandım),
1.5 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,

Üzeri için:
2 paket kremşanti,

Şerbeti için:
1 su bardağı su,
1 su bardağı şeker

Yapılışı:
Yumurta ile şekeri beyazlaşana kadar bir kapta çırpıcı yardımıyla çırpın. Diğer malzemeleri de ekleyip, hamur kıvamına gelene kadar çırpın. Isıya dayanıklı(ben dikdörtgen borcam kullanıyorum) kalıba döküp, önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin.


Bir tencereye suyu ve şekeri alıp, kaynayana kadar pişirin ve ocağın altını kapatıp, ılımasını bekleyin. Kekiniz de ılıyınca şerbetini dökün. Kremşantiyi üzerinde tarif edildiği şekilde hazırlayıp, soğuyan tatlının üzerine dökün.

Haşhaşla veya dövülmüş yeşil fıstık ile üzerini süsleyerek servis yapana kadar dolapta bekletin.

Afiyet olsun

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sagliknefis bir tatli bloguzu ilk kez ziyaret ettim emeklerinize saglik canim aramiza hos geldin güzellikler getirdin sevgiler gülcandan

LEZZETİN ASLI dedi ki...

GÜLCANCIĞIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.ARANIZDA OLMAKTAN BEN DE ÇOK HOŞNUTUM.SEVGİLER:))))