8 Aralık 2009 Salı

TARÇINLI KURABİYE


Pazar akşam üzeri birden canım kurabiye istedi.Ne yapsam diye düşünürken defterimi karıştırmaya başladım.Sonunda tarçınlı kurabiyede karar kıldım.

Uzun süredir yapmamıştım.Fırında pişerken tarçın kokusu bütün eve yayıldı.Mis gibi.Hemen bir fincan yeşil çay eşliğinde tadına bakıldı tabiki kurabiyelerin.Ertesi gün resim kursuna giderken,kalanları yanımda götürdüm.Kursiyer arkadaşlarıma ve öğretmenimize ikram etmek için.





Malzemeler:

125 gr oda sıcaklığında margarin ve ya tereyağı,
1/2 çay bardağı pudra şekeri,
1 çay bardağı süt,
1tatlı kaşığı tarçın,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
2.5-3 su bardağı un

Yapılışı:

Yağ,pudra şekeri,süt ve vanilyayı iyice karıştırın.Ardından diğer malzemeleri ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin.0.5 cm kalınlığında merdane yardımıyla hamuru açın.İstediğiniz kalıp ile hamura şekiller verdikten sonra,yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıralayın.170 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri çok kızarmayacak şekilde pişirin.Fırından çıkardıktan sonra üzerine pudra şekeri eleyerek servis yapın.

Afiyet olsun

2 yorum:

FERZAN dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım değişik bi tarif olmuş denemek lazım,mis gibi tarçın kokusu eşliğinde çok lezzetli olduğuna eminim,sevgiler bana da beklerim...(http://hazanmevsimi68.blogspot.com/)

LEZZETİN ASLI dedi ki...

Çok teşekkür ederim Ferzancığım.Tarçını sevdiğini anlıyorum sözlerinden.O zaman mutlaka denemelisin derim.Çok leziz.
Hemen ziyaretine geliyorum.Sevgiler:))