10 Aralık 2009 Perşembe

ÇİN USULÜ BALLI TAVUK




Bu günlerde Çin mutfağına merak saldım.Çin restoranında tattığım lezzetleri,evde de denemek istiyorum.Tabi onların kullandığı malzemelerin hepsini burada bulmak pek mümkün olmuyor. Yakın tatlar oluşturabiliyoruz anca.Bu tarifi de çok beğendim.Oğlum çok sevdiği için ben nodle ile servis yaptım.Tercih sizin.






MALZEMELER

600 g tavuk göğsü

1 çorba kaşığı mısır nişastası

yarım portakalın suyu

1.5 su bardağı tavuk suyu (veya su)

100 gr kavrulmuş yer fıstığı

3 çorba kaşığı bal

3 çorba kaşığı soya sosu

1 demet taze soğan

20 g taze zencefil, kıyılmış veya toz zencefil

1 tane kırmızı dolmalık biber

4 çorba kaşığı mısıryağı

tuz,karabiber,köri

YAPILIŞI:

Tavuk göğsünü parmak kalınlığında doğrayıp, soya sosu, portakal suyu,

karabiber, zencefil, köri, bal, ve iri doğranmış taze soğan ile karıştırarak

20 dakika beklemeye bırakın. Terbiyelenmiş etin, suyunu süzüp, kızgın yağda kızartın. Tavadan alıp sıcak bir yerde bekletin.

Biberleri çubuk çubuk doğrayın, kalan soğanı da dilimleyip ekleyerek, yağda 3-4 dakika kızartın. Ayırdığınız tavuk suyu ve terbiyeyi ekleyin, hepsini 5 dakika pişirin. Mısır nişastasını bir miktar suyun içerisinde eritin, tavada biraz kaynattıktan sonra beklemeye bıraktığınız tavuk etlerini ve tuzu ilave edin, bir kaç kez çevirip ateşten alın. Kavrulmuş fıstık ile süsleyerek servis yapın.



Afiyet olsun

1 yorum:

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

bizimkiler hiç yeni tatlara açık değiller ama tavuk olunca bilemem...denemek lazım...ellerine sağlık...