20 Aralık 2009 Pazar

HAVUÇLU CEVİZLİ KEK


Çarşıdaki esnaf arkadaşlarıma arada sırada kek yapıp götürüyorum.Hem kek yiyor,çayımızı içiyoruz,hem de hoş sohpet ediyoruz.Geçen gün yine elim boş gitmek istemediğimden,çünkü bir şey beklerler mutlaka,bu sefer havuçlu yapmak istedim.Uzun süredir yapmamıştım ve çok özlemiştim.İyikide havuçlu yapmışım.20 dakika içinde kek bitti.Bir dilim yiyebildim anca.Afiyet olsun arkadaşlarıma.Hiç denemediyseniz tavsiye ederim.



Malzemeler:
3 adet yumurta,
1 su bardağı şeker,
3 su bardağı un,
1 su bardağı sıvı yağ,
1/2 su bardağı süt,
1 su bardağı ince rendelenmiş havuç,
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz,
 1paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 tatlı kaşığı tarçın (arzu ederseniz)


Yapılışı:
Çırpma kabına yumurtaları kırıp,mikserin önce düşükdevirinden,sonra hızlandırarak köpüresiya kadar çırpın.Şekeri ekleyip çırpmaya devam edin.Şeker ile yumurtaları çırptıktan sonra,önce sıvı malzemeleri,sonra kuru malzemeleri ekleyerek karıştırın.En son havuç ve cevizleri de ekleyip bir çatal yardımıyla karıştırıp yağlanmış kek kalıbına hamuru boşaltın.170 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin.Çok pişirmemenizi öneririm.Kek çok pişince sert oluyor.Kürdan batırınca hamur bulaşmıyorsa pişmiş demektir.Kek ılınınca kalıptan çıkarıp servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: