10 Şubat 2013 Pazar

ÖZGÜR POĞAÇA


Kış aylarının uzun gecelerinde, özellikle televizyon seyrederken yavaş yavaş içim kıyılmaya başlar. Bir bardak sütün yanında iki parça tuzlu bir şeyler olsa fena mı olur? Aslında bir müddet ara vermiştim  kurabiye, poğaça yapımlarına ama yine dayanamadım. Ara vermemin sebebi malum kilo alımı. Çok basit, bütün malzemelerin hamurla birlikte yoğrularak yapılan, evde ne varsa ekle poğaçası adıyla da anabileceğimiz özgür poğaça. Lezzetine de bayıldım. Deneklerim de beğendiler merak etmeyin. Kilo işine de çözüm buldum sorun etmeyin çünkü kepekli un kullanarak yapıyorum. E çok bekletmeden yazayım tarifini sizlere. Deneyenler fikirlerini ve tavsiyelerini yorumlarsanız çok memnun olurum.

Malzemeler:
1 çay bardağı zeytinyağı,
1 çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı ufalanmış beyaz peynir,
1 pk mahlepli kabartma tozu,
1 tutam ince kıyılmış maydanoz,
3 yemek kaşığı çiğdem içi,
2 yemek kaşığı susam,
2 yemek kaşığı çörek otu,
Alabildiği kadar kepekli un

Yapılışı:
Bütün malzemeleri aynı anda karıştırın. Unu azar azar ekleyerek yoğurun. Çok sert olmayacak bir hamur elde edince, hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayarak şekil verin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinin üzerine çok sık olmayacak şekilde sıralayın. Önceden ısıtılmış 170- 180 derece fırında yaklaşık 15 dakika yani üzeri pembeleşene kadar pişirin.  Ben az pişmiş kurabiyeden hoşlanıyorum. Siz arzu ederseniz daha fazla pişirebilirsiniz. Özgür poğaça diye adlandırdığım poğaçanın içine, her yapışınızda farklı malzemeler ekleyerek her seferinde farklı lezzete ulaşmak mümkün. Ne de olsa özgür.
Afiyet olsun.

2 yorum:

daimamutfak dedi ki...

Ankaradan urlaya sevgiler...

LEZZETİN ASLI dedi ki...

Çok teşekkürler. Urla'dan da kocaman sevgiler daimamutfak :)