22 Aralık 2011 Perşembe

KÖFTELİ PATATES


Köfte ile patatesin muhteşem uyumu. Bayılıyorum bu lezzete. Zaman zaman benim köfteli patates krizlerim tutar. Niyeyse bilemiyorum çok iştahla yiyorum. Çocukluğumda hiç köfte sevmediğimden, yemediğim yılların acısını mı çıkarıyorum ne? Her sabah önünden geçtiğim, ev yemekleri yapan bir lokantadan gelen mis gibi kokuların arasından hemen ayırtediyorum bu yemeğin kokusunu. Geçen gün de, iş yerinde “akşama ne yemek yapsam” sorusunun cevabı bende köfteli patates olarak belirlendi. Uzun süredir de yapmamıştım. Özlemişim, iyi oldu. Çok özlediğimden midir nedir, ölçüyü biraz kaçırmışım ben. Olsun ertesi güne de kaldı ve tekrar yedik tadını çıkara çıkara. Ev halkının düşüncelerini bilemiyorum tabii ki. Bilindik bir tarif ama yine de yazmak istedim.

Malzemeler:
½ kg köftelik kıyma,
1 adet orata boy kuru soğan,
½ su çaydağı galeta unu,
 1 adet yumurta,
1/ demet maydanoz,
Tuz, karabiber, kuru nane,
3 adet orata boy patates,
1 kase domates püresi,
3 diş sarmısak,
2 adet yeşil veya kırmızı biber.


Yapılışı:
Kıymayı bir yoğurma kabına alın. Üzerine rendelenmiş soğan, ince kıyılmış maydanoz, galeta unu,yumurta,kurunane, tuz ve karabiberi de ekleyerek iyice yoğurun. Zamanınız varsa eğer yoğrulmuş köfte harcını 2-3 saat kadar buzdolabında dinlendirin. Köfte harcından parçalar koparark şekil verin. Patatesleri soyup halka halka doğrayın. Bir fırın kabına bir köfte, bir patates dilimi dik şekilde yerleştirin. Aralarına dilimlediğiniz biberleri de dağınık olarak yerleştirin. Sarmısakları doğrayarak, tepsinin  çeşitli yerlerine, aralara gelecek şekilde yerleştirin. Üzerine de daomates püresini gezdirerek döktükten sonra, 1 su bardağı kadar su ilavesinden sonra, önceden ısıtılmış 190-200 derce fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Arada sıra su seviyesini kontrol edin. İsterseniz piştikten sonra üzerine hafif kaşar peyniri rendesi de serpiştirebilirsiniz.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: