26 Ekim 2011 Çarşamba

MANTARLI KAŞARLI YUMURTA

Çalışmaya başladıktan sonra mutfağı baya ihmal eder oldum. Eskiden nerede bir yeni tarif okusam hemen denerdim. Ya da boş oturdukça yeni tarifler düşünür, hemen üretime geçerdim. Ama bir çözümünü buldum. İş yerimizin bir bölümüne, eşim benim için mutfak yaptı. Ocak, fırın, buzdolabı da koyduk. Sabah kahvaltımızı ve öğlen yemeğimizi burada hazılayıp yiyoruz. Bazen akşam yemeğini de pişirip eve götürdüğüm oluyor. Mantarlı , kaşarlı yumurtayı da sık sık yapar olduk pratik olduğu için.Mantarda ki protein oranı zengin olduğundan, yumurta ile birleşince çocuklar için de oldukça besleyici bir yemek oluyor.

MALZEMELER:
½ kilo mantar,
4 adet yumurta,
100 gr kaşar peyniri rendesi,
2 yemek kaşığı tereyağı,
Tuz, karabiber, acı pul biber.
YAPILIŞI:
Mantarları yıkayıp, üzerinde ki kabukları elinizle sıyırın. Küp şeklinde doğradığınız mantarları, tereyağını da içine koyduğunuz bir tavaya alın. Orta hararette açtığınız ocakta mantarlar suyunu salıp çekesiye kadar pişirin. Mantarların pişme süresini siz kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Benim eşim kızarmış sevdiği için biraz fazla pişiriyorum. Mantarlar yumuşadıktan sonra tuz, karabiber, pul biber ve rendelenmiş kaşar peynirini de tavaya atın. 2 dakika kadar daha karıştırarak pişirdikten sonra yumurtalarıda kırın. Yumurtalar piştikten sonra sıcak olarak servis yapın. Aslında bu tarif sabah kahvaltısı için çok leziz ama biz arada sırada öğlen yemeğinde de yapıp yiyoruz. Tavsiye ederim. Afiyet olsunJ

2 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Her öğün yenebilecek güzel bir tarif olmuş ellerine sağlık afiyet olsun.

LEZZETİN ASLI dedi ki...

Çok teşekkür ederim Handan hanım.