5 Ocak 2010 Salı

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR


Öncelikle herkese mutlu,sağlıklı,güzelliklerle dolu yıllar diliyorum.

Yılbaşı tatili,oğlumun sınav trafiği derken nihayet bloğuma döndüm.

Ege Bölgesinin incisi İzmir'de yaşamanın bir avantajı da,tazecik sebzelere her an ulaşabilmenin münkünlüğü.Yaklaşık  2 aydan beri tazecik enginarlar,manav tezgahlarında yerlerini aldılar.Ben henüz manavdan almadım,çünkü Şükriye arkadaşım kendi yetiştirdiği enginarlardan bana sık sık getiriyor.Sağolsun organik enginarlarını ben de iştahla pişirip,yiyorum.
Sadece çanak kısmını değil,taze yapraklarını da kullanıyorum.Ayrıca saplarının dış kabuklarını soyup içini de yemeğe ekliyorum.Bu kısmı çiğ olarak da yiyebilirsiniz.

Malzemeler:
 6 adet enginar,
2 adet havuç,
1 adet orta boy soğan,
tuz,
karabiber,
yeteri miktarda zeytinyağı,
yarım limon,
1 yemek kaşığı un

Yapılışı:
Derin bir kabın içerisine su koyun.Suyun içine unu ve yarım limonun suyunu ekleyerek karıştırın.
Enginarları saplarından ayırın.Kart yapraklarını ayıklayın.Dört parçaya bölüp,çanak kıkmının içindeki tüyleri bıçak yardımıyla temizleyin.Temizlenen enginarları unlu limonlu suyun içine koyun.

Derin olmayan bir tencereye,zeytinyağını,yemeklik doğranmış soğanları ve küp kesilmiş havuçları alıp orta hararetli ateşte pişirmeye başlayalım.Enginarları unlu suyun içinden alıp,güzelce yıkayıp suyunu süzün.Soğanlar hafif pembeleşince,enginarları bekletmeden tencereye ilave edin.Kısık ateşte pişirmeye devam edin.Tuz ve karabiberini ekleyip zedelemeden karıştırın.Yarım çay bardağı sıcak su ekledikten sonra,yaklaşık 20-25 dakika pişirdikten sonra sıcak yada ılık olarak servis yapabilirsiniz.Zeytinyağlı enginar yemeğinin yanında yoğurt veya cacık ile birlikte servis yapmanızı öneririm.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: