3 Aralık 2009 Perşembe

KIYMALI BEZELYE


Her yıl belirli sebzelerin zamanı gelince dondurucuma stokluyorum.Bunlardan bir taneside bezelye.Bu gün ne pişirsem diye düşünürken birden aklıma geldi ve kış stoğuma baktım.Uzun süredir de pişirmediğim bezelyeyi görünce onda karar kıldım.
Kısaca nasıl dondurucu için bezelyeleri hazırladığımı da anlatayım.Belki denemek istersiniz.
Küçük küçük kestiğim domatesleri ve biberleri yağsız tencereye koyuyorum.Biraz onları orta hararetli ocakta 2-3 dakika pişirdikten sonra ayıklanmış bezelyeleri ekleyip karıştırıyorum.Yaklaşık 7-8 dakika pişirdikten sonra,soğutum kilitli poşetlere pişirimlik paylaştırıp,kışın yemek üzere dondurucuma atıyorum.Bu şekilde hazırlayınca,biberi ve domatesi içinde hazır oluyor.Hem de benim için daha leziz.


Malzemeler:
1/2 kg ayıklanmış bezelye,
100-150 gr kıyma,
1 adet orta boy soğan,
2 diş sarmısak,
2 adet havuç,
1 adet orta boy patates,
1 adet yeşil biber
1 yemek kaşığı salça,
tuz,karabiber,toz zencefil,
yeteri miktarda zeytinyağı

Yapılışı:
Zeytin yağını tencereye koyun.Yemeklik doğranmış soğanı,biberi ve küp küp kesilmiş havuçları da ekleyip 1-2 dakika kavurun.Kıymayı ekleyip kavurmaya devam edin.
Küçük doğranmış patatesleri ve bezelyeleri de ekleyip hepsini karıştırarak 2-3 dakika kavrulmalarını sağlayın.Salçayı ekleyip karıştırın.Tuz,karabiber ve çay kaşığının ucuyla toz zencefil (isteğinize bağlı)koyduktan sonra sebzelerin üzerini örtmeyecek şekilde sıcak su ekleyin.Kısık ateşte sebzeler yumuşayasıya kadar pişirin.

Ben dondurucudan bezelye kullandığım için salça ve biber kullanmadım.Salça yerine yazın hazırladığım şişe domatesi de kullanıyorum.Hemen hemen her yemeğimin içine de zencefil ekliyorum.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: