8 Kasım 2009 Pazar

Keşkül



Sık sık yaptığım nefis keşkül.O kadar çok keşkül tarifi okudum ama babamın yaptığı tarife hiç rastlamadım.Bu tarif babamın tatlıcı dükkanı varken hergün yaptığı keşkül.Yaklaşık 4-5 yaşlarındaydım.Çok iyi hatırlıyorum, ablam ve ben keşkül piştikten sonra evimizin alt katında olan babamın dükkanına gider,tencerenin içinde kalan kısmını kaşıklardık.İşte en mükemmel yeri diye düşünürdüm.Hala değişen birşey olmadı.Her keşkül pişirdiğimde yine tencereyi sıyırırım.Hele biraz da tencerenin dibi tutmuşsa ki çok kaynadığı için tutuyor,mükemmel bir lezzet.İşte aile tariflerimizden biri.Sizlerle paylaşıyorum.Umarımbenim kadar beğenirsiniz.

Malzemeler:

1.5 kg süt,
1 tepeleme yemek kaşığı un,
1 tepeleme yemek kaşığı pirinç unu,
1 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası,
1 tepeleme yemek kaşığı buğday nişastası,
10 tepeleme yemek kaşığı şeker,
1 adet yumurta sarısı,
2 yemek kaşığı tereyeğı,
1 paket vanilya,
Üzerini süslemek için kırık fındık.
Yapılışı:

Şeker,un,pirinç unu ve nişastaları bir tencereye koyup karıştırın.Karıştırmaya devam ederek sütü ilave edin.

Tencereyi ocağa oturtun ve karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin.Üzeri göz göz olana kadar piştikten sonra,ocağın altını kısarak arada sırada karıştırarak yaklaşık 10-15 dakika daha pişirin.Çok koyu kıvamlı bir keşkül olmamasına dikkat edin.Eğer çok koyu olursa biraz süt ekleyebilirsiniz.Çünkü dolapta soğurken de biraz koyulaşacaktır.

Yumurta sarısını biraz süt ile iyice çırpıp, hızlı hızlı karıştırarak pişen keşküle ekleyin.Bir iki defa karıştırdıktan sonra ocağın altını kapatın.

Ocaktan indirdiğiniz keşkülün içine vanilya ve tereyağını ekleyip yaklaşık 5 dakika çırpıcı yardımıyla çırpın.Ne kadar çok çırparsanız keşkül o kadar krema kıvamında olacaktır.

Çırpma işlemi bittikten sonra,Keşkülü kaselere kepçe yardımıyla biraz yukarıdan dökerek paylaştırın.Köpük oluşacak ve daha sonra bu kabarcıklar patlayarak minik çukurlar oluşacak.Görüntü olarak çok hoş oluyor.

Oda ısısına geldikten sonra buzdolabında yaklaşık 2 saat kadar soğumalarını sağlayın.Yeterince soğuduktan sonra üzerini kırık fındık ile süsledikten sonra servis yapın.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: