22 Ekim 2009 Perşembe

Tang Su Yuk (Tatlı Ekşi Soslu Tavuk)

Uzak Doğu mutfağına taktı bu kadın diyeceksiniz biliyorum ama çok ilgimi çekiyor.Ve çok değişik tatlar geldiği için bana Çin restoranlarında denediğim lezzeti yakalayabilecekmiyim diye deneyip duruyorum değişik tarifleri.Yine Uzak Doğu mutfağının değişik tatları bir araya getirerek pişirilen yemeklerinden birini denedim.Gerçi ben restoranda ananaslı olanı yemiştim o da çok lezzetliydi.

İlk başta insan biraz yadırgasa da tadına baktıktan sonra fikirleri değişiyor.Çünkü aynı yemeğin içinde şeker,sirke limon biraz tuhaf geliyor.Denemenizi tavsiye erdim.Aslında çok hoş bir lezzet.





Tang Su Yuk (Tatlı Ekşi Soslu Tavuk)



Malzemeler:

1kg kemiksiz tavuk beyaz eti

2 adet soğan

2 adet tatlı sivri biber

2 adet havuç

Kırmızı biber

Patates nişastası

Sos için:

1 yemek kaşığı salça

1 yemek kaşığı şeker

1 yemek kaşığı sirke

1 limon suyu

1-2 bardak su





Yapılışı:



Etleri kuşbaşı doğrayıp ,patates nişastasına bulayarak sıvı yağda kızartın.Kızaran etleri 5 dakika kadar soğuttuktan sonra bir kez daha kızartın.

Bir tencere veya vog tavada salça,limon suyu,sirke,şeker ve suyu karıştırarak sos hazırlayın.Sebzeleri julyen doğrayın,diri kalacak kıvamda kızartın ve sosa ekleyin.Tavayı kısık ateş üzerine oturtun.Tavukları da sos içerisine ekleyin.Kıvam elde etmek için sosa biraz patates nişastası ekleyerek pişirme işlemine devam edin.Yaklaşık 15 dakika daha piştikten sonra üzerini susam ile süsleyerek servis yapın.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok: