26 Kasım 2009 Perşembe

AĞLAYAN PASTA



Bu bayram annem tatlı yapma görevini ablam ile bana verdi.Anneannem annemde olduğu için,bütün aile anneme gelecek demektir.Teyzemler,dayımlar,kuzenler derken baya kalabalık olucaz yani.


Ben de düşündüm,bayramlarda genelde şuruplu tatlı ikram edilir.Her gittiğiniz yerde şuruplu tatlı yemek de bayıyor insanın içini bir müddet sonra.Düşündüm ve hem hafif hemde çok lezzetli ağlayan pasta yapmaya karar verdim.Nede olsa çikolatalı tatlılar daha cezbedicidir.
En çok buna İstanbul'dan gelecek olan kuzenim Pınar sevinecek.Bu arada tabi bu kadar tatlı bize yetmiyeceği için ablam da revani yapacak.Onun da tarifini sizlele paylaşıcam.

TÜM ARKADAŞLARIN BAYRAMINI KUTLUYORUM.SEVGİ,SAĞLIK VE BARIŞ DOLU GÜNLER GEÇİRMENİZİ TEMENNİ EDİYORUM..

Malzemeler:
4 adet yumurta,
3 kahve fincanı şeker,
3 kahve fincanı un,
1 paket kakao(25 gr),
1 paket kabartma tozu,
2 yemek kaşığı süt,
2 su bardağı süt

Kreması için:
1 su bardağı süt,
1 paket krem şanti
1 paket hazır çikolata sosu(pişirmek için süt)



Yapılışı:
Yumurtaları şeker ile birlikte 5 dakika çırpın.Una kakao ve kabartma tozunu karıştırdıktan sonra yumurtaların içine ekleyip karıştırın.2 yemek kaşığı sütü de ilave edip karıştırdıktan sonra,Yağlanmış dikdörtgen borcama karışımı döküp,önceden ısıtılmış 160 derce fırında pişirin.Benim fırınım turbo olduğu için 160 derecede 11 dakika pişiriyorum.
Krem şantiyi bir bardak soğuk süt ile çırpın ve buzdolabında bekletin.Çikolata sosunu paketin üzerindeki tarife göre pişirin.
Pişen keki fırından alıp 5 dakika dinlendirdikten sonra,üzerine 2 su bardağı sütü dökün.
Soğuyan kekin üzerine,önce kremşantiyi sürüp,sonra da çikolata sosunu dökün.Buzdolabında 1-2 saat dinlendirdikten sonra,isterseniz üzerine hindistan cevizi serpip dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: